
Studenten van een grafische opleiding hebben ons etiket ontworpen. Zij hebben in onze ogen een briljant grafisch grapje bedacht (zonder dat ze het zelf wisten). De handelsnaam van ons bier is “BUCK”. Die letters zijn van onder naar boven verticaal neergezet in een centraal blok. Dit blok heeft een eigen kleur per bier type. Door de letters van de handelsnaam “BUCK” verticaal neer te zetten wordt je verplicht schuin te kijken om de naam van ons bier te lezen. Dat prikkelt wanneer je bij een slijterij langs lange rijen met bieren loopt te struinen.

Bovendien, wanneer je uit de fles drinkt, hoe meer je drinkt des te rechter komt de naam te staan. Totdat je de fles bijna leeg hebt, dan staat de naam horizontaal. We hebben duizenden bier-etiketten over de hele wereld via Google bekeken; het aantal bierenmerken wat hetzelfde trucje met de naam op het etiket heeft is op één hand te tellen. En dan heb je nog de “Palm” bier variant. Die naam wordt ook wel verticaal geschreven, maar dan staan de letters toch horizontaal. Deze opstelling geeft eigenlijk voor ons mensen een hersenen conflict om dat te laten lezen; wij willen eigenlijk dat de letters als één blok horizontaal lezen, ongeacht of dat tekst-blok als geheel horizontaal, schuin of zelfs verticaal staat (zelfs MS-Excel heeft een functie om titels boven een kolom verdraaid of schuin of verticaal weer te geven; maar MS-Excel zal de letters als een horizontaal tekst-blok bij een houden).